Pisicile – un model de urmat in streching

Pisicile sunt un simbol al mobilitătii, cu toții știm asta. Pentru pisici stretching -ul face parte din inteligența lor nativă. Haideți să fim în contact cu naturalețea și nu doar cu mintea focusată asupra sarcinilor din viața de zi cu zi.

Iată argumentele pentru sănătatea ta prin stretching:

  1. Stresul. Stretching-ul eficient este însoțit de respirația profundă și de mult căscat. Astfel, acesta are efect de relaxare asupra trupului, dar și asupra psihicului provocând o mai bună oxigenare a creierului. Așa cum o minte deschisă poate rezolva ingenios problemele, și o musculatură destinsă își poate îndeplini cu eficiență funcția.
  2. Postura. Postura este influențată pe de-o parte de activitatea zilnică, care deseori favorizează scurtarea unor grupe musculare, și pe de altă parte de starea psihică. Cum stretching-ul are efecte benefice asupra ambelor componente – fizică și psihică, acesta ajută la asuplizarea musculaturii și țesuturilor scurtate cauzate de postura incorectă, făcând astfel posibilă o postură corectă fără mare efort.
  3. Durerea. Apare frecvent ca urmare a posturii incorecte sau a suprasolicitării, fără a oferi corpului condițiile necesare refacerii de după efort. Prin eliminarea tensiunilor musculare stretching-ul oferă corpului posibilitatea de a se reface după solicitări intense și asuplizează musculatura scurtată, care în timp determină dureri.
  4. Somnul. Deseori tensiunile musculare sau psihice influentează negativ calitatea somnului, somnul fiind responsabil pentru refacerea și pregătirea organismului și a minții pentru următoarea zi. Stretching-ul singur, sau combinat cu tehnici de relaxare, practicat înainte de culcare, asigură eliminarea conștientă a tensiunilor care ar influența negativ calitatea somnului.
  5. Circulația. Într-un mușchi tensionat vasele de sânge sunt sugrumate. Stretching-ul elimină această tensiune, astfel facilitând circulația sângelui, care transportă nutrienții necesari mușchilor. De asemenea, o bună circulație asigură eliminarea reziduurilor favorizând refacerea țesuturilor.
  6. Hipertensiunea arterială. Stresul poate fi cauza hipertensiunii arteriale esențiale. În plus, tensiunile musculare de la nivelul gâtului îngreunează circulația sângelui către creier. În consecință inima bate mai puternic pentru a face posibilă irigarea creierului, fapt ce duce la creșterea tensiunii arteriale. Stretching-ul, pe lângă efectul împotriva stresului, poate relaxa musculatura din regiunea cervicală, astfel având efecte vizibile împotriva hipertensiunii.
  7. Glicemia. Stretching-ul ajută și la reglarea nivelului de zahăr din sânge, astfel fiind indicat pentru persoanele care suferă de diabet, sau cu glicemia crescută.
  8. Coordonarea si echilibrul. Streching-ul influentează benefic coordonarea musculară fină și ajută la menținerea echilibrului. Un bun echilibru previne accidentările ce pot surveni pe suprafețele alunecoase sau neregulate.
  9. Energia din timpul zilei. Câteva minute de stretching mai ales dupa trezirea din somn, revigorează organismul îmbunătățind circulația la nivelul întregului corp, inclusiv la nivelul creierului.

Pisicile nu cunosc teoria, dar sunt bune practicante! O dată ce vei simți pe pielea ta beneficiile, vei intelege de ce stretching-ul este atât de popular în lumea pisicilor.

Simbalance vă invită să învățăm împreună să facem stretching și să ne bucurăm de beneficiile pe care ni le aduce!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *